Maria Kowalewska, dyrektor Poradni
Dyrektor Poradni, absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego – mgr pedagogiki wczesnoszkolnej. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu surdopedagogiki i socjoterapii, kurs kwalifikacyjny z terapii pedagogicznej. Posiada wieloletnie doświadczenie diagnostyczno-terapeutyczne.
Anna Kisielewska, wicedyrektor Poradni
mgr pedagogiki ogólnej, absolwentka Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego; ukończone studia podyplomowe z zakresu wczesnego wspomagania i wczesnej interwencji, studia podyplomowe w zakresie terapii pedagogicznej, studia podyplomowe z pedagogiki specjalnej w zakresie edukacji i rewalidacji osób z autyzmem oraz Zespołem Aspergera, certyfikowany diagnosta ADOS-2, kurs kwalifikacyjny z oligofrenopedagogiki, kurs kwalifikacyjny z zakresu organizacji i zarządzania oświatą oraz specjalistyczne kursy i szkolenia z zakresu diagnozy i pracy z dziećmi w spektrum autyzmu.
W Poradni prowadzi:
- konsultacje dla rodziców dzieci z ASD i nauczycieli pracujących z dziećmi z w spektrum autyzmu
- zajęcia dla dzieci i rodziców z wykorzystaniem MRR W.Sherborne
- zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla uczniów z trudnościami w czytaniu i pisaniu.
Barbara Boruta
Pedagog, absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Olsztynie; od 1993 roku trener warsztatu umiejętności społecznych i treningu interpersonalnego Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, ukończyła Studium Pomocy Psychologicznej oraz liczne szkolenia dotyczące terapii dzieci i dorosłych.
W Poradni :
zajmuje się diagnozowaniem dzieci i młodzieży przejawiających trudności w nauce i zachowaniu;
prowadzi konsultacje dla rodziców wspierając ich w rozwiązywaniu problemów wychowawczych.
Karolina Bujkowska
Psycholog, absolwentka Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Ukończony Kurs Trenerski ART (Trening Zastępowania Agresji) oraz czteroletni Podyplomowy Kurs Psychoterapii. Studia podyplomowe – diagnoza i terapia dzieci ze spektrum autyzmu, certyfikowany diagnosta ADOS-2. Wieloletnie doświadczenie w pracy klinicznej z dziećmi i młodzieżą zarówno w diagnostyce jak i psychoterapii oraz w pracy z rodzicami dotyczącej psychoedukacji i wsparcia w zakresie zaburzeń zachowania, emocjonalnych i psychicznych wieku dziecięcego i dojrzewania.
W Poradni zajmuje się:
diagnozą dzieci przedszkolnych i szkolnych
prowadzeniem konsultacji dla rodziców oraz dzieci i młodzieży z problemami z zakresu zaburzeń lękowych, nastroju, adaptacyjnych, opozycyjno – buntowniczych, zachowania oraz nadpobudliwości psychoruchowej
psychoedukacją oraz wsparciem dla rodziców dzieci przedszkolnych przejawiających trudności wychowawcze, emocjonalne i rozwojowe
terapią indywidualną dla młodzieży.
Daria Cichosz – Łostowska
Pedagog, absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Suwałkach, specjalność pedagogika opiekuńczo-wychowawcza. Ukończyła studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki i tyflopedagogiki w Wyższej Szkole Nauk Pedagogicznych w Warszawie.
W Poradni prowadzi:
- zajęcia ogólnorozwojowe dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- zajęcia grupowe ogólnorozwojowe z wykorzystaniem klocków LEGO Education
- zajęcia warsztatowe dla szkół podstawowych w zakresie rozwiązywania konfliktów
- diagnozę pedagogiczną trudności szkolnych uczniów
Jolanta Jargiło
Absolwentka Psychologii i Pedagogiki UW Filia w Białymstoku w zakresie wychowania przedszkolnego, Studiów Podyplomowych w zakresie edukacji zdrowotnej i rehabilitacji wad postawy (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie) oraz Studiów Podyplomowych w zakresie Rehabilitacji Ruchowej (Olsztyńska Szkoła Wyższa im. Józefa Rusieckiego). Ukończyła certyfikowany dwustopniowy kurs uprawniający do samodzielnego prowadzenia klinicznej obserwacji, wybranych testów i prowadzenia terapii integracji sensorycznej oraz dwustopniowy kurs terapii EEG Biofeedback.
W Poradni prowadzi:
konsultacje dla rodziców i nauczycieli, przedszkoli i szkół,
terapię integracji sensorycznej (diagnoza i terapia dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej).
Aleksandra Jeziorska
Psycholog, absolwentka studiów magisterskich na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Trenerka TUS I i II stopnia. Ukończyłam studia podyplomowe „Psychologiczno-pedagogiczne i dydaktyczne przygotowanie do zawodu nauczyciela”.
Uczestniczyłam w licznych szkoleniach i kursach dotyczących zaburzeń psychicznych w tym zaburzeń ze spektrum autyzmu i depresji. Edukowałam się również na kursach dotyczących radzenia sobie z zachowaniami trudnymi u dzieci, motywacji, organizacji czasu, kreatywności i wyobraźni oraz sensoplastyki.
Aktualnie swoje zainteresowania naukowe koncentruję wokół psychodietetyki i zaburzeń odżywiania.
Zdobywam również wiedzę w zakresie współpracy z osobami w spektrum cierpiącymi na zaburzenia odżywiania.
Kontynuuję edukację na studiach licencjackich w zakresie dietetyki klinicznej.
W poradni zajmuję się diagnozą psychologiczną dzieci i młodzieży. Prowadzę konsultacje i porady indywidualne dla dzieci oraz ich rodziców.
.
Ewa Grabińska
Jestem psychologiem, absolwentką studiów magisterskich na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Posiadam przygotowanie pedagogiczne. Ukończyłam liczne szkolenia z zakresu psychologii m.in. TSR – Terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach, TUS – Trening umiejętności społecznych, Szkoła dla rodziców i wychowawców i inne. W swojej pracy pomagam rodzicom i dzieciom radzić sobie z różnorodnymi trudnościami edukacyjnymi i wychowawczymi.
W Poradni zajmuję się diagnozą psychologiczną dzieci i młodzieży, udzielaniem wsparcia i pomocy psychologicznej, prowadzeniem konsultacji o charakterze terapeutycznym, prowadzeniem zajęć profilaktycznych z zakresu przeciwdziałania przemocy rówieśniczej na terenie szkół, prowadzeniem zajęć warsztatowych.
Małgorzata Koncewicz
psycholog, absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego. Trener Umiejętności Poznawczych Uniwersytetu Warszawskiego. Terapeuta Poznawczy I-E według metody Feuersteina. Ukończone studia podyplomowe z socjoterapii oraz studia podyplomowe w zakresie diagnozy klinicznej dziecka i jego rodziny. Poszukuje wciąż nowych sposobów polepszania jakości życia dzieci i młodzieży.
Prywatnie chętnie czyta biografie, lubi muzykę operową.
W Poradni zajmuje się:
- diagnozą, psychoedukacją indywidualna i grupową, terapia poznawcza
- uświadamianiem wpływu nowoczesnych technologii informacyjnych m.in. Internetu na funkcjonowanie młodych ludzi oraz problemów psychomanipulacji w destrukcyjnych grupach.
Elżbieta Korsak
logopeda z wieloletnim stażem zawodowym. Ukończyła studia magisterskie na Wydziale Pedagogiki i Psychologii Filii Uniwersytetu Warszawskiego w Białymstoku, Podyplomowe Studia Logopedyczne, Specjalistyczne Studium Neurologopedii w Lublinie, Studia Podyplomowe Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka oraz Wczesną Interwencję – Pomoc Dziecku i Rodzinie na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Uczestniczka licznych kursów i warsztatów podnoszących kwalifikacje logopedyczne, zwłaszcza w zakresie wczesnej interwencji logopedycznej i terapii karmienia.
W Poradni zajmuje się:
- diagnozą i terapią logopedyczną dzieci na terenie suwalskich przedszkoli i szkół,
- terapią logopedyczną dzieci do 6 roku życia w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
Magdalena Elżbieta Kościesza
Psycholog, absolwentka Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie oraz Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego (studia podyplomowe z zakresu psychologii klinicznej). Ukończony czteroletni Podyplomowy Kurs Psychoterapii, Studium Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie, Studium Terapii Uzależnień i Współuzależnienia. Ukończony kurs doskonalący umiejętności w zakresie terapii rodzin. Zainteresowania zawodowe skupiają się wokół problemów wychowawczych, zaburzeń zachowania, trudności wynikających z uzależnienia
i współuzależnienia.
W Poradni zajmuje się:
- diagnozą psychologiczną i wsparciem psychologicznym
- prowadzeniem konsultacji indywidualnych oraz rodzinnych
- prowadzeniem warsztatów psychoedukacyjnych dla uczniów.
Katarzyna Nawalska
pedagog, absolwentka Papieskiego Wydziału Teologicznego w Warszawie ze specjalizacją pedagogika specjalna. Ukończyła studia podyplomowe na UMCS z zakresu Psychoprofilaktyki, Kurs Kwalifikacyjny z Terapii Pedagogicznej oraz liczne szkolenia i kursy z zakresu profilaktyki uzależnień. Posiada wieloletnie doświadczenie diagnostyczno-terapeutyczne.
W Poradni prowadzi:
- zajęcia edukacyjno – rozwojowe
- zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
- zajęcia grupowe „Rozwijania umiejętności psychospołecznych”
- konsultacje i porady dla rodziców uczniów z trudnościami w uczeniu się
- warsztaty i zajęcia z profilaktyki uzależnień
Oprócz tego zajmuje się:
- diagnozą pedagogiczną trudności szkolnych uczniów
- diagnozą dojrzałości szkolnej.
Małgorzata Osyda
Ukończyła studia magisterskie z zakresu psychologii na Wydziale Nauk Historycznych i Pedagogicznych Uniwersytetu Wrocławskiego. Odbyła również studia podyplomowe „Wczesne wspomaganie rozwoju i wczesna interwencja” organizowane w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Łodzi oraz z zakresu socjoterapii organizowane przez Wojewódzki Ośrodek Animacji Kultury oraz Wyższą Szkołę Finansów i Zarządzania w Białymstoku. Uczestniczyła w licznych szkoleniach dotyczących problematyki dziecka w wieku 0-6 lat.
W Poradni zajmuje się:
- diagnozą małego dziecka
- poradnictwem indywidualnym dla rodziców
- terapią indywidualną dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Prowadzi również warsztaty psychoedukacyjne dla dzieci.
Marta Putra
Doradca zawodowy, pedagog. Absolwentka pedagogiki opiekuńczej Uniwersytetu Warmińsko –Mazurskiego w Olsztynie oraz studiów podyplomowych z terapii pedagogicznej i kursu kwalifikacyjnego z doradztwa zawodowego.
W Poradni prowadzi:
- indywidualne konsultacje dla uczniów, rodziców, wychowawców klas (wybór szkoły, zawodu, określanie predyspozycji zawodowych);
- zajęcia warsztatowe dla gimnazjalistów i uczniów szkół ponadgimnazjalnych w zakresie planowania indywidualnego rozwoju edukacyjno - zawodowego;
- zajęcia korekcyjno – kompensacyjne dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Wioletta Racis
Psycholog, absolwentka Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Ukończone studia podyplomowe „Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dziecka od 0 do 6 roku życia” organizowane przez Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie.
W Poradni zajmuje się:
diagnozowaniem problemów rozwojowych, wychowawczych i emocjonalnych dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym,
udzielaniem porad i konsultacji rodzicom i nauczycielom.
Prowadzi także warsztaty psychoedukacyjne dla dzieci na terenie przedszkoli.
Anna Remelska
Absolwentka filologii polskiej (specjalizacja: logopedia) Uniwersytetu Gdańskiego oraz Specjalistycznego Studium Neurologopedii w Lublinie, terapeutka EEG Biofeedback. Uczestniczka licznych kursów doskonalących, warsztatów i konferencji wzbogacających wiedzę i umiejętności logopedy praktyka. Wieloletni członek Polskiego Towarzystwa Logopedycznego. Prywatnie miłośniczka literatury, muzyki, przyrody i rozmaitych form aktywności ruchowej.
W Poradni zajmuje się:
konsultacjami, diagnostyką i terapią dzieci z wadami wymowy oraz z zaburzeniami mowy o rozmaitej etiologii (ze szczególnym uwzględnieniem zaburzeń pochodzenia korowego);
prowadzeniem terapii rozwijających funkcje poznawcze z zastosowaniem narzędzia „Dr Neuronowski”®.
Mirosława Sielicka
Logopeda z wieloletnim stażem, specjalista w zakresie neurologopedii, pedagog wczesnoszkolny. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego.
W Poradni zajmuje się :
diagnozą i terapią dzieci z wadami wymowy oraz zaburzeniami mowy i języka,
udzielaniem porad i konsultacji rodzicom, nauczycielom i młodzieży,
terapią indywidualną dzieci z niepłynnością mówienia,
profilaktyka logopedyczną.
Joanna Śliwowska
Psycholog, absolwentka Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie przygotowania pedagogicznego oraz studia podyplomowe w zakresie autyzmu (edukacji i rewalidacji osób ze spektrum autyzmu).
W Poradni prowadzi:
Diagnozę dzieci do 6 roku życia,
Zajęcia indywidualne i grupowe na bazie Treningu Zastępowania Agresji (TZA) ART,
Konsultacje dla rodziców oraz treningi umiejętności wychowawczych oparte na programie „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców”.
Wiesława Barbara Taraszkiewicz
Pedagog, absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, specjalność pedagogika opiekuńczo-wychowawcza. Ukończyła studia podyplomowe z terapii pedagogicznej. Tyflopedagog – absolwentka studiów podyplomowych APS w Warszawie. Doświadczony diagnosta i terapeuta w zakresie trudności w uczeniu się, szczególnie matematyki.
W Poradni zajmuje się:
terapią pedagogiczną uczniów z dysleksją i dyskalkulią,
dziećmi z dysfunkcją wzroku.